Carlos Sainz

Frissítve: 2021.03.10.

Carlos Sainz

Carlos Sainz Vázquez de Castro, közismertebb nevén Carlos Sainz Jr. egy spanyol Formula-1-es autóversenyző, generációjának egyik legnagyobb reménysége. 1994. szeptember 1.-jén született Madridban, édesapja a legendás, kétszeres ralivilágbajnok és Dakar győztes Carlos Sainz, édesanyja Reyes Vázquez de Castro. Carlos a középső gyermek a Sainz családban, aki nővére Blanca, húga Ana közé érkezett.

Megosztás Forma 1 enciklopédia

Carlos Sainz frissített adatok

Carlos Sainz aláírása
Carlos Sainz logó
Carlos Sainz Spanyolország
Carlos Sainz sisak
  • Teljes név:
    Carlos Sainz Vázquez de Castro
  • Született:
    Spanyol zászlóMadrid, Spanyolország, 1994. szeptember 1.
  • Apja:
    Carlos Sainz
  • Anyja:
    Reyes Vázquez de Castro
  • Testvére:
    Blanca Sainz Vázquez
  • Becenév:
    Carletes, Carlitos, Junior
  • Magassága:
    178 cm
  • Súly:
    65 kg
  • Haja, szeme színe:
    Barna
  • Barátnője:
    Isabel Hernandez
  • Első F1 futam:
    2015
  • F1 csapatai:
    Toro Rosso, Renault, McLaren, Scuderia Ferrari
  • Rajtszáma:
    55
  • Instagram oldala:
    https://www.instagram.com/carlossainz55/
  • Twitter oldala:
    https://twitter.com/carlossainz55
  • Facebook oldala:
    https://www.facebook.com/Carlossainz55/
  • Saját weboldal:
    https://www.carlossainz.es/

Bevezető

Ahogy az várható volt, Carlos tovább vitte a családi hagyományt (ugyan egy teljesen más szakágban), és szintén a versenyzés, a formaautózás lett az élete. A pilóta már fiatalon is gyorsan haladt felfelé a ranglétrán, és hamar a világhírű Red Bull junior utánpótlásprogramjában találta magát.

Kevesen tudják, de rekordot is tart azzal, hogy elsőként képes volt bajnokságot nyerni az egyik (azóta már megszűnt) legerősebb utánpótlássorozatként számon tartott World Series by Renault 3.5-ben.

Carlos Sainz SR és Carlos Sainz JR
Carlos Sainz SR és Carlos Sainz JR

Carlos Sainz a Forma 1 előtt

Jr. sok társához hasonlóan karrierét a gokartozással kezdte, amiben nagyon sikeres volt: 2008-ban másodikként végzett a spanyol bajnokságban, majd 2009-ben már győzött a monacói gokart kupán.

Következő lépés a Formula BMW sorozat volt, ahol az Euro International csapat színeiben 227 pontot szerezve a bajnokság negyedik helyén zárt. Az európai Formula BMW szériában egy, a csendes-óceániban pedig két futamgyőzelmet is szerzett. Teljesítménye a Red Bull Racingnek is feltűnt, az osztrák F1-es istálló bevette őt a híres junior programjába. (Mint később kiderült, ez meghatározó lépés volt Carlos Sainz Jr Forma-1-es pályafutását illetően)

2011-ben csapatváltás és egy erősebb utánpótlás sorozat következett. Sainz a Formula Renault 2.0 kupában a Koiranen Motorsporttal indult, és közös szereplésüket Európa Kupa második hely, valamint parádés, nyolc futamgyőzelemmel elhódított NEC bajnoki cím övezte.

2012-ben ismét istállóváltás és a következő lépcsőfok jött: a Formula–3-ban a Carlin Racingnél több különböző sorozatban is elindult, és több versenyt is megnyerve mindenhol a középmezőnyben végzett. Bár ez az esztendő az előzőkhez képest kicsit haloványabb volt, az F3-as Európa bajnokság hatodik helye mégis jó ajánlólevélnek bizonyult a továbbiakhoz.

Egy év Gp3-as kitérő, valamint WSR 3.5-es bemutatkozás után elérkezett az igazi áttörés: 2014-re leszerződtette őt a Dams istálló, Sainz pedig tizenegy versenyből öt futamgyőzelemmel besöpörte a bajnoki címet. Ennek a sikernek köszönhetően a Red Bull bejelentette, hogy 2015-től a spanyol versenyző vezetheti a leányvállalat Scuderia Toro Rosso egyik autóját, magyarul elkezdődött Carlos Sainz Jr Formula-1-es pályafutása...

Carlos Sainz 2006-ban
Carlos Sainz 2006-ban
Carlos Sainz 2008-ban, gokarttal
Carlos Sainz 2008-ban, gokarttal
Carlos Sainz a Formula 3-ban, 2012
Carlos Sainz a Formula 3-ban, 2012

Carlos és a Toro Rosso

Az F1-ben eltöltött első éve még a belerázódásról, és a ritmus felvételéről szólt, így értelemszerűen nem is alakult túl fényesen: Carlos a szintén új fiú Max Verstappen csapattársaként jócskán lemaradt, mindössze 18 pontot szerzett. 2016-ot már sokkal erősebben zárta: a háziversenyben 46 pontot gyűjtve simán legyőzte az időközben a Red Bull Racingtől lefokozott Daniil Kvyatot.

2017-ben is ugyanazzal a felállással indította meg a versenyévet a Toro Rosso, Carlos Sainz pedig újból meggyőző különbséggel múlta felül orosz riválisát. A magabiztos teljesítménynek hála a Renault gyári istálló ülést ajánlott neki, melyet ő készséggel elfogadott...

Carlos Sainz és Max Verstappen, Toro Rosso
Carlos Sainz és Max Verstappen, Toro Rosso

Carlos a Renault csapatot erősíti

A franciáknál az ismeretlen autó ellenére már a legelső futamán hetedik lett, a szezon végére pedig megelőzte a jóval rutinosabb Nico Hülkenberget. Összetettben a 12. lett, de ez a részsiker nagyban a Toro Rossónál összeszedett pontoknak volt köszönhető.

A Renault pilótapárosa 2018-ban sem változott, Sainz pedig a csapattárs elleni eredmények fényében vereséget szenvedett. Nico Hülkenberg 69 ponttal a 7., a spanyol 53 ponttal a 10. helyen zárta a bajnokságot. Ez utóbbitól is vezérelve a következő esztendőt már a McLarennél kezdte meg, és ez az F1-es pályájának talán legjobb döntése volt...

Carlos Sainz a Renault csapatát erősíti
Carlos Sainz a Renault csapatát erősíti
Carlos Sainz egy laza interjún
Carlos Sainz egy "laza" interjún

Carlos Sainz a McLaren-ben

2019-ben végig megbízható és kiegyensúlyozott produkcióval rukkolt elő, ő lett a „Rest of the Best”, vagyis a közvetlen topcsapatok után legelőrébb végző versenyző. A bajnokságban megszerzett hatodik helyében nagy szerepe volt a brazíliai pódiumának, amely életének első F1-es dobogója volt. Szintén emlékezetes a harmadik hely megünneplése, ami a megszokottaktól eltérő módon, órákkal a futam után zajlott.

A nehézkesen induló 2020-as Formula-1-es szezont még a McLaren színeiben, de már lélekben a Scuderia Ferrari pilótájaként kezdte meg, hiszen május 14-én bejelentették, hogy az olaszok leigazolják őt a szezon végén távozó Sebastian Vettel helyére. Az előléptetés utáni búcsúszezon igencsak erősre sikeredett: a csapat izgalmas végjáték után a konstruktőrök között egészen a harmadik helyig küzdötte fel magát. Carlos Sainz az Olasz Nagydíjon újabb dobogós helyezést ért el, miután másodikként intette le a kockás zászló, ez semmiképp sem rossz ómen egy leendő Scuderia Ferrari pilóta önéletrajzában.

Arról erősen megoszlanak a vélemények, hogy Sainznak érdemes volt-e elszegődni a szépen fejlődő McLarentől a 2020-ban látványosan gyengélkedő, és Charles Leclerc személyében egy elsőszámú vezérrel már rendelkező Ferrarihoz...

Carlos Sainz a McLarennél
Carlos Sainz a McLarennél
Carlos Sainz dobogós helyezése
Carlos Sainz dobogós helyezése
Carlos Sainz 2021-től a Ferrariban
Carlos Sainz 2021-től a Ferrariban