Bevezető
Ahogy az várható volt, Carlos tovább vitte a családi hagyományt (ugyan egy teljesen más szakágban), és szintén a versenyzés, a formaautózás lett az élete. A pilóta már fiatalon is gyorsan haladt felfelé a ranglétrán, és hamar a világhírű Red Bull junior utánpótlásprogramjában találta magát.
Kevesen tudják, de rekordot is tart azzal, hogy elsőként képes volt bajnokságot nyerni az egyik (azóta már megszűnt) legerősebb utánpótlássorozatként számon tartott World Series by Renault 3.5-ben.

Carlos Sainz a Forma 1 előtt
Jr. sok társához hasonlóan karrierét a gokartozással kezdte, amiben nagyon sikeres volt: 2008-ban másodikként végzett a spanyol bajnokságban, majd 2009-ben már győzött a monacói gokart kupán.
Következő lépés a Formula BMW sorozat volt, ahol az Euro International csapat színeiben 227 pontot szerezve a bajnokság negyedik helyén zárt. Az európai Formula BMW szériában egy, a csendes-óceániban pedig két futamgyőzelmet is szerzett. Teljesítménye a Red Bull Racingnek is feltűnt, az osztrák F1-es istálló bevette őt a híres junior programjába. (Mint később kiderült, ez meghatározó lépés volt Carlos Sainz Jr Forma-1-es pályafutását illetően)
2011-ben csapatváltás és egy erősebb utánpótlás sorozat következett. Sainz a Formula Renault 2.0 kupában a Koiranen Motorsporttal indult, és közös szereplésüket Európa Kupa második hely, valamint parádés, nyolc futamgyőzelemmel elhódított NEC bajnoki cím övezte.
2012-ben ismét istállóváltás és a következő lépcsőfok jött: a Formula–3-ban a Carlin Racingnél több különböző sorozatban is elindult, és több versenyt is megnyerve mindenhol a középmezőnyben végzett. Bár ez az esztendő az előzőkhez képest kicsit haloványabb volt, az F3-as Európa bajnokság hatodik helye mégis jó ajánlólevélnek bizonyult a továbbiakhoz.
Egy év Gp3-as kitérő, valamint WSR 3.5-es bemutatkozás után elérkezett az igazi áttörés: 2014-re leszerződtette őt a Dams istálló, Sainz pedig tizenegy versenyből öt futamgyőzelemmel besöpörte a bajnoki címet. Ennek a sikernek köszönhetően a Red Bull bejelentette, hogy 2015-től a spanyol versenyző vezetheti a leányvállalat Scuderia Toro Rosso egyik autóját, magyarul elkezdődött Carlos Sainz Jr Formula-1-es pályafutása...



Carlos és a Toro Rosso
Az F1-ben eltöltött első éve még a belerázódásról, és a ritmus felvételéről szólt, így értelemszerűen nem is alakult túl fényesen: Carlos a szintén új fiú Max Verstappen csapattársaként jócskán lemaradt, mindössze 18 pontot szerzett. 2016-ot már sokkal erősebben zárta: a háziversenyben 46 pontot gyűjtve simán legyőzte az időközben a Red Bull Racingtől lefokozott Daniil Kvyatot.
2017-ben is ugyanazzal a felállással indította meg a versenyévet a Toro Rosso, Carlos Sainz pedig újból meggyőző különbséggel múlta felül orosz riválisát. A magabiztos teljesítménynek hála a Renault gyári istálló ülést ajánlott neki, melyet ő készséggel elfogadott...

Carlos a Renault csapatot erősíti
A franciáknál az ismeretlen autó ellenére már a legelső futamán hetedik lett, a szezon végére pedig megelőzte a jóval rutinosabb Nico Hülkenberget. Összetettben a 12. lett, de ez a részsiker nagyban a Toro Rossónál összeszedett pontoknak volt köszönhető.
A Renault pilótapárosa 2018-ban sem változott, Sainz pedig a csapattárs elleni eredmények fényében vereséget szenvedett. Nico Hülkenberg 69 ponttal a 7., a spanyol 53 ponttal a 10. helyen zárta a bajnokságot. Ez utóbbitól is vezérelve a következő esztendőt már a McLarennél kezdte meg, és ez az F1-es pályájának talán legjobb döntése volt...


Carlos Sainz a McLaren-ben
2019-ben végig megbízható és kiegyensúlyozott produkcióval rukkolt elő, ő lett a „Rest of the Best”, vagyis a közvetlen topcsapatok után legelőrébb végző versenyző. A bajnokságban megszerzett hatodik helyében nagy szerepe volt a brazíliai pódiumának, amely életének első F1-es dobogója volt. Szintén emlékezetes a harmadik hely megünneplése, ami a megszokottaktól eltérő módon, órákkal a futam után zajlott.
A nehézkesen induló 2020-as Formula-1-es szezont még a McLaren színeiben, de már lélekben a Scuderia Ferrari pilótájaként kezdte meg, hiszen május 14-én bejelentették, hogy az olaszok leigazolják őt a szezon végén távozó Sebastian Vettel helyére. Az előléptetés utáni búcsúszezon igencsak erősre sikeredett: a csapat izgalmas végjáték után a konstruktőrök között egészen a harmadik helyig küzdötte fel magát. Carlos Sainz az Olasz Nagydíjon újabb dobogós helyezést ért el, miután másodikként intette le a kockás zászló, ez semmiképp sem rossz ómen egy leendő Scuderia Ferrari pilóta önéletrajzában.
Arról erősen megoszlanak a vélemények, hogy Sainznak érdemes volt-e elszegődni a szépen fejlődő McLarentől a 2020-ban látványosan gyengélkedő, és Charles Leclerc személyében egy elsőszámú vezérrel már rendelkező Ferrarihoz...


