Sajnos ez a hétvége sem múlt el az FIA töketlenkedése előző hetihez hasonló közjáték nélkül, így lényegében már a piros lámpák kialvása előtt eldőlt a verseny kimenetele.
Többek között Max Verstappen kapott öt rajthelyes büntetést, mely a Mercedes tempóját látva eleve behozhatatlannak minősült. Így Lewis Hamiltonnak vegytiszta volt a feladata, csupán a rajtot kellett jól megcsinálnia, és onnantól gyakorlatilag nyert ügye volt. Így is történt, a brit erős rajtot vett, és már egy kanyar elteltével óriási előnyre tett szert. Mögötte Pierre Gasly és Fernando Alonso örökölte meg a büntetettek rajthelyeit, és utóbbi képes is volt élni ezzel, hiszen egy rövid, Gaslyval folytatott csörte után átvette a második helyet.
Közben Verstappen sem tétlenkedett, erős nekirugaszkodást követően gyorsan felzárkózott a negyedik helyre, majd onnan a másodikra. A háttérben Valtteri Bottas és Sergio Perez viaskodott, akik külön meccsként hajtottak a konstruktőri világbajnokságban megszerezhető pontokért. A Red Bullos pilótának ez sokkal jobban ment, mint a finnek, és alig 20 kör alatt már a dobogó esélye is felcsillant előtte. Ebben a szakaszban érkeztünk el a kiállásokig, amelyet elsőként Verstappen ejtett meg, a holland kemény keverékeken folytatta a légüres térben autózást… Rövidesen Hamilton is érkezett, aki szintén keményeken ment tovább.
Ezután alaposan leült a futam, néhány DRS-el megcsinált előzésen kívül nem nagyon történt semmi érdemleges, unalmas vonatozássá silányult a „verseny”. Azért Perez és Alonso csatája klasszikus Forma-1 volt, és a féltávot elhagyva arra is derengett némi esély, hogy legalább a harmadik helyért láthatunk majd egy izgalmas küzdelmet. Nos, ez hamar el is úszott, mert Bottas defektet kapott, így Perez simán átlépett rajta, és már Alonso volt a legfőbb ellenfele ebben a harcban. Bottas esete után gombamódra szaporodtak a terheléses defektek, amelyek miatt még egy VSC fázis is becsúszott a futam vége előtt, így Max Verstappen könnyedén bebiztosíthatta a leggyorsabb körért járó egyetlen pontocskát.
POS |
NO |
DRIVER |
CAR |
LAPS |
TIME/RETIRED |
PTS |
1 |
44 |
Lewis Hamilton |
MERCEDES |
57 |
1:24:28.471 |
25 |
2 |
33 |
Max Verstappen |
RED BULL RACING HONDA |
57 |
+25.743s |
19 |
3 |
14 |
Fernando Alonso |
ALPINE RENAULT |
57 |
+59.457s |
15 |
4 |
11 |
Sergio Perez |
RED BULL RACING HONDA |
57 |
+62.306s |
12 |
5 |
31 |
Esteban Ocon |
ALPINE RENAULT |
57 |
+80.570s |
10 |
6 |
18 |
Lance Stroll |
ASTON MARTIN MERCEDES |
57 |
+81.274s |
8 |
7 |
55 |
Carlos Sainz |
FERRARI |
57 |
+81.911s |
6 |
8 |
16 |
Charles Leclerc |
FERRARI |
57 |
+83.126s |
4 |
9 |
4 |
Lando Norris |
MCLAREN MERCEDES |
56 |
+1 lap |
2 |
10 |
5 |
Sebastian Vettel |
ASTON MARTIN MERCEDES |
56 |
+1 lap |
1 |
11 |
10 |
Pierre Gasly |
ALPHATAURI HONDA |
56 |
+1 lap |
0 |
12 |
3 |
Daniel Ricciardo |
MCLAREN MERCEDES |
56 |
+1 lap |
0 |
13 |
22 |
Yuki Tsunoda |
ALPHATAURI HONDA |
56 |
+1 lap |
0 |
14 |
7 |
Kimi Räikkönen |
ALFA ROMEO RACING FERRARI |
56 |
+1 lap |
0 |
15 |
99 |
Antonio Giovinazzi |
ALFA ROMEO RACING FERRARI |
56 |
+1 lap |
0 |
16 |
47 |
Mick Schumacher |
HAAS FERRARI |
56 |
+1 lap |
0 |
17 |
63 |
George Russell |
WILLIAMS MERCEDES |
55 |
+2 laps |
0 |
18 |
9 |
Nikita Mazepin |
HAAS FERRARI |
55 |
+2 laps |
0 |
NC |
6 |
Nicholas Latifi |
WILLIAMS MERCEDES |
50 |
DNF |
0 |
NC |
77 |
Valtteri Bottas |
MERCEDES |
48 |
DNF |
0 |
A versenyt végül Lewis Hamilton nyerte meg a Red Bull pilótája előtt, és mindössze nyolc pontra csökkentette a hátrányát két futammal a világbajnokság vége előtt. A nap erkölcsi győztese viszont egyértelműen Fernando Alonso lett, aki elképesztő gumi management és szűk hét esztendő után a dobogó harmadik fokára állhatott fel.
Fotó: XPB Images